Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.

Start Uppåt Produkter Nyheter Våra agenturer och samarbetspartners Bilder Våra policies Information Utskick Utställningar mm. Om företaget

Reparation


 

Viktiga fördelar

  • Vår serviceverkstad har klimatanläggning som tillser att vår mätmiljö uppfyller de krav som ställs i internationell standard
  • Vår verkstad är dessutom utrustad med ett fullgott skydd mot elektrostatiska urladdningar (ESD-skydd) på de platser där elektronisk utrustning hanteras under kalibrering och andra serviceåtgärder. Detta skydd kontrolleras regelbundet för fullgod funktion
  • Vår serviceingenjör har arbetat med service av elektronisk utrustning sedan början av 1980-talet, och har arbetat med Entomeds produkter sedan 1996, Grason-Stadler och MAICO produkter sedan 1998 för att nämna några specifika märken. Vi är även svenskt servicecenter för tillverkare som Maico, Amplivox, Frye och Sibelmed, samt Auktoriserat service- och supportcenter för Entomeds produkter för hela världen.
  • Enkelt att nå oss med Postens Företagspaket 16.00, eller med andra speditörer.
Reparation
Vi har en fullutrustad serviceverkstad med lödutrustning för såväl traditionell hålmonterad elektronik som för den lite modernare ytmonterade.
Vi har även utrustning för att kunna hantera den allt vanligare, miljövänligare blyfria lödtekniken.
 
Miljötänkande
Alla utbytta komponenter, även kablar, lämnar vi för elektronikåtervinning. Många komponenter i dagens elektronik innehåller såväl värdefulla ädelmetaller som miljöfarliga ämnen och får därför inte kastas i de vanliga soporna. Vi lämnar därför all utbytt/skrotad elektronik till återvinning. Vi har certifierat oss via El-Kretsen för att visa att vi tar vårt ansvar för återvinning av uttjänt elektronik.
 
 Inskicksservice
Eftersom det är svårt att säkerställa ett fullgott ESD-skydd vid service hos kunden utför vi inte några ingrepp i apparater "på plats" hos Er. De åtgärder som lämpar sig för service ute hos Er som kund är byte av kablar till hörtelefoner och liknande. För övrig service rekommenderar vi att Ni skickar apparaten till Entomed MedTech AB.
 
Vi rekommenderar att Ni skickar med Postens Företagspaket 16.00 eller med annan speditör som Schenker, DHL m.fl. Dessa speditörer kör ut paketet till oss, oftast dagen efter att Ni skickat det.
 
Vi rekommenderar inte Postens Postpaket, även om det är lite billigare. Postpaket tar 3 dagar i distribution. Därefter får vi en avi och vi får hämta paketet hos Postens utlämningsställe, vilket vi inte alltid har möjlighet att göra samma dag som avin kommer. Detta medför att Ni är utan Er apparat i nästan en vecka längre än nödvändigt.
Serviceavtal
Ni kan teckna serviceavtal med Entomed MedTech AB som innebär att vi gör ett planerat servicebesök hos Er per år, då vi går genom den utrustning avtalet omfattar och gör de kontroller och eventuella justeringar som behövs. Vid eventuellt reparationsbehov i samband med detta servicebesök får avtalskunder en viss rabatt på vår prislista. Även reparationsbehov mellan de planerade besöken ger viss rabatt.


Senast ändrad: 03 augusti 2017