| |
Viktiga fördelar
- Vår serviceverkstad har klimatanläggning som tillser att vår mätmiljö
uppfyller de krav som ställs i internationell standard
- Vår verkstad är dessutom utrustad med ett fullgott skydd mot elektrostatiska
urladdningar (ESD-skydd) på de platser där elektronisk utrustning hanteras
under kalibrering och andra serviceåtgärder. Detta skydd kontrolleras
regelbundet för fullgod funktion
- Vår serviceingenjör har arbetat med service av
elektronisk utrustning sedan början av 1980-talet, och har arbetat med
Entomeds produkter sedan 1996, Grason-Stadler och MAICO produkter sedan 1998 för att
nämna några specifika märken. Vi är även svenskt servicecenter för
tillverkare som Maico, Amplivox, Frye och Sibelmed, samt Auktoriserat service- och
supportcenter för Entomeds produkter för hela världen.
- Enkelt att nå oss med Postens Företagspaket 16.00, eller
med andra speditörer.
- Reparation
- Vi har en fullutrustad serviceverkstad med lödutrustning för såväl
traditionell hålmonterad elektronik som för den lite modernare ytmonterade.
- Vi har även utrustning för att kunna hantera den allt vanligare,
miljövänligare blyfria lödtekniken.
-
- Miljötänkande
- Alla utbytta komponenter, även kablar, lämnar vi för elektronikåtervinning.
Många komponenter i dagens elektronik innehåller såväl värdefulla
ädelmetaller som miljöfarliga ämnen och får därför inte kastas i de vanliga
soporna. Vi lämnar därför all utbytt/skrotad elektronik till återvinning. Vi
har certifierat oss via El-Kretsen för att visa att vi tar vårt ansvar för
återvinning av uttjänt elektronik, och FTI (Förpacknings- och
Tidningsinsamlingen) för återvinning av förpackningsmaterial som kartonger
och plast.
-
- Inskicksservice
- Eftersom det är svårt att säkerställa ett fullgott ESD-skydd vid
service hos kunden utför vi inte några ingrepp i apparater "på plats" hos
Er. De åtgärder som lämpar sig för service ute hos Er som kund är byte av kablar till
hörtelefoner och liknande. För övrig service rekommenderar vi att Ni skickar
apparaten till Entomed MedTech AB.
-
- Vi rekommenderar att Ni skickar med
Postens Företagspaket 16.00 eller med annan speditör som Schenker, DHL m.fl.
Dessa speditörer kör ut paketet till oss, oftast dagen efter att Ni skickat
det.
-
- Vi rekommenderar inte Postens Postpaket, även om
det är lite billigare. Postpaket tar 3 dagar i distribution. Därefter får vi
en avi och vi får hämta paketet hos Postens utlämningsställe, vilket vi inte
alltid har möjlighet att göra samma dag som avin kommer. Detta medför att Ni
är utan Er apparat i nästan en vecka längre än nödvändigt.
- Serviceavtal
- Ni kan teckna serviceavtal med Entomed MedTech AB som
innebär att vi gör ett planerat servicebesök hos Er per år, då vi går genom
den utrustning avtalet omfattar och gör de kontroller och eventuella
justeringar som behövs. Vid eventuellt reparationsbehov i samband med detta
servicebesök får avtalskunder en viss rabatt på vår prislista. Även
reparationsbehov mellan de planerade besöken ger viss rabatt.
|